Kurs kreativnog računarstva (Skreč) – početni kurs
Želite da vaše dete bude kompjuterski pismeno, ali istovremeno smatrate da je igranje igrica
na računaru gubljenje vremena? Želeli biste da dete nauči da koristi komjuter za neke
pametnije stvari osim igranja igrica?
Onda je ovo prava stvar za Vas. Kroz školicu skreča Vaše dete će naučiti osnove programiranja, a
pri tom će imati utisak da se samo igra na računaru.
Šta je skreč
Skreč je programski jezik koji omogućava deci da stvaraju interaktivne medijske sadržaje kao što
su priče, crtaći, igre. Svi korisnici skreča sadržaje mogu da dele i da sarađuju na stvaranju
novih,čime se omogućava da deca neprestano kreativno izražavaju, uče kako da sistemski misle
i primenjuju osnovna znanja iz računarstva. Takođe je veoma važno i to što deca kroz pravljenje
igara prestaju da budu samo potrošači igrica već da saznaju o tome kako se prave profesionalne
igre.
Kurs skreča
Kurs je namenjen za svu decu od 8-16 godina.
Ovaj naš kurs je zamišljen kao postupno uvođenje dece u programiranje, bez obzira na
prethodnoračunarskopredznanje. Tokom kursa savladavaju se elementi ovog programskog
jezika, čime se deca osposobljavaju da tumače Skreč i koriste ga da stvaraju svoje programe,
animacije, igre.
Cilj programa je da svako dete nauči da uz pomoć predavača, ali i druge dece sastavi svoju
sopstvenu igru sastavljenu od animacija i osnova računarstva.
Početni kurs traje 8 časova po 90 minuta
Predavač
Ranko Trifković se nakon karijere u novinarstvu pridružio “Supersonic Parachute” timu i počeo putovanje
ka razvoju igara, najpre kao pisac za igre, zatim gejm dizajner i producent. Uporedo sa time je pravio i
svoje eksperimentalne igre, okupljao indie-scenu i bavio se aktivizmom u vezi sa stvaranjem igara.
Iskustvo u pedagogiji je stekao tokom petnaest godina rada u pozorištu mnoštvom radionica sa decom i
odraslima. Prateći razvoj svoje dece kroz školu “Skreča” u dečijem kulturnom centru Agora u Segedinu,
prilagodio je zvanični školski kurikulum MIT-a i unapredio ga tako da prenosi, ne samo tehnološka
znanja, već i uči programerski način razmišljanja i kreativnu saradnju među polaznicima.